söndag 12 april 2009

trädgård

Idag har jag rensat rabatter och klippt mina rosor, visserligen skall de ju inte klippas förrän runt 1 maj, men det var idag som jag fick ork att göra det, gav dom gödning och kalk, hoppas de ska blomma rikligt. Nu har vårarbetet i trädgården börjat på riktigt, har en del rabatter kvar att rensa och en del barrträd som ska tuktas. Har en ganska lång buxbomshäck som är ca 10 år, den lever och frodas mot alla odds. Dammen har rengjorts så snart får fiskarna komma ut på "grönbete". Altanen har fått nytt tak, och snart skall den tas ibruk igen... ja det är mycket på gång hemma hos oss...

1 kommentar:

  1. Jisses vad du röjer på..... jag har bara ids kratta lite på min "kulle"..... o kastat ut gamla frön jag hoppas ska gro..... optimist som man är.... men snart ska trädgårdsprydnaderna ut..... Kram Annika

    SvaraRadera