onsdag 1 april 2009

april,april..


Sköna april, äntligen strålande sol man kan sitta i solväggen och bara njuta..

Idag har jag hamlat mina almar, låter inte det som jag inte kan prata rent?

Men det kan jag , hamla betyder att man klipper,sågar och beskär ett träd, det har jag i alla fall gjort och de ser ut som en knotig grov pinne som är nerstucken i marken. Grannarna tror att jag tar död på dem varje år, såna träd är inte vanliga här, men neråt Sverige kan man se dom överallt. De växer på ett alldeles speciellt sätt och har så vackra blad. Egentligen ska pyramidalmar inte gå i den här zonen(5), men jag har skött om dom nu under 5 år och än har dom klarat sig från almsjuka...

Visar här hur de såg ut före hamling.

.

1 kommentar:

  1. Det är nog inte BARA grannarna som tror att du tar död på träden... Äntligen är solen här!!

    Kram Thea

    SvaraRadera