tisdag 2 juni 2009

minnesdag











Idag skulle Min Mor fyllt 96 år om hon levt.




Jag drömmer mig tillbaka till bondgården där jag växte upp, röd stuga med vita knutar, lillstuga där Far hade snickarbod och en ladugård med kor, kalvar, får, häst, höns och folkilskna tuppar...




mina tre äldre bröder och deras kompisar, hade en märklig egenhet, reta tuppen...




Far var snickare och bonde, körde i sin skog om vintern, Mor var hemmafru och tog hand om oss barn och hushållet, vi hade en härlig uppväxt....jag kan handmjölka kor!!




Nu kommer min känsla för det gamla in, ni ska få ta en titt i mitt sommarkök...

8 kommentarer:

  1. Jo, gårdagen var bra. -Idag har jag ont i helakroppen var jätte stressigt idag så tidig sängång tror jag. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag minns morfar och mormor så väl, fast jag var liten. Dofterna gör att jag kommer ihåg mormor rätt som det är.

    Du har så mysigt i ditt sommarkök! Kram.

    SvaraRadera
  3. Dagar man minns..... farmor skulle varit 86 iår.... vilka minnen man har.... hon var en mycket kreativ dam.... åh vad jag önskar ett utekök ja me...:) o du... skaffar du en duk så ska ja sy ett linne.... 130x130 räcker.... Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hej...ja minnena kan ingen ta ifrån en...och minnen de har man.. ser att Annika skriver om mormor och morfar..jag har många minnen om dom jag med..fast mina minnen är lite mer eller vad man´ska säga..jag är ju 10 år äldre än annika:)..vi är kusiner alltså.....ja de där linnena som hon syr..jag har allt försökt att beställa ett jag medf....PIA

    SvaraRadera
  5. Plinga du bara när du är hos grannen... ä ja hemma så ä ja.... Annika

    SvaraRadera
  6. vilket fint utekök du har! självklart minns jag spaghettitrixet ;) Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Lisbeth vilka fina barndomsminnen du har av din uppväxt, vad härligt, och att du kan mjölka kor oxå ojoj det är det inte många idag som kan.
    Så fint du har det i ditt utekök, mysigt ställe att vara på och fina saker att vila ögonen på.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder från ditt sommarkök.
    Visst, är det roligt att tänka tillbaks på fina gamla minnen.
    Kram

    SvaraRadera