fredag 1 maj 2009

väntans tider...

Vilken underbar tid, knoppningstid....snart exploderar alla växter som bara väntar att få spricka ut...
Jag väntar också, men inte riktigt på samma sätt, lite mer återhållsamt.....
Men ändå, denna pirrande känsla inför sol och värme, helst vill jag gå i ide på vintern....
Tina upp mig sol...
Fönster och dörrar på vid gavel...
Vädra sängkläder varje dag....
Hänga tvätten ute...
Jag vill rota i jorden, få skit under naglarna, gå ut och in i huset med skorna på....
Jag behöver inte så mycket för att må bra, små enkla ting, gör mig glad och lycklig...
Just nu längtar jag efter min gubbe, ska sköta om honom ett bra tag framöver....

1 kommentar:

  1. Passa på att njuta av solen..... kanske räcker den inte hela sommaren... o vårsolen är ju faktiskt den skönaste......när man inte fått se den på länge... hoppas ni har det bra... Kram Annika

    SvaraRadera